Sidor

måndagen den 12:e juli 2010

Favorit i repris: Järnsängar!

Nu har jag lastat av järnsängarna vi köpte igårkväll och fotograferat dem. Jag är barnsligt förtjust i gamla järnsängar och köper alla jag ser. De jag köpte nu i den sista omgången kommer inte få stanna. Jag föreslog visselrigen maken att vi kunde slänga ut dubbelsängen och sova på varsin smal sanatoriesäng i varsin ända av rummet - bara för att det är snyggare. Men det förslaget gick inte riktigt hem.



Dessutom tycker jag att de här sängarna känns mer passande för någon som kör med en mer avskalad "industri"-stil eller kanske New England. Jag kan se en bild framför mig av en gäststuga i skärgården med två av dessa sängar på var sida under ett snedtak...underbart! Vi kör mer på någon slags överlastad bondromantik hemma hos oss. Liksom för att försöka kamouflera att det är så himla rörigt hela tiden.

Då passar de sängar jag köpte förra sommaren bättre. De är lite mer krusidulliga av sig. Dessutom tar de mindre plats då de är utdragssängar.



Mellankillens säng (röd) har redan fått flytta in, men lillemans säng ska nog få ett lager färg först och kanske nya knoppar. Men framfört allt ska väl hans rum få en uppryckning först. Det ser just nu ut som ett ovanligt tragiskt avsnitt ur Arga Snickaren därinne. Men man ska väl ha något att göra i höst också, tänker jag mig.

1 kommentar:

  1. Jättefina sängar och så bra med fyndpriser! Smart med inköpet av Odd Molly väskan nedan, du får säkert ett superpris på Tradera.
    Fin blogg du har, första gången jag gör ett besök...
    Hälsningar
    Maria

    SvaraRadera