Sidor

torsdagen den 22:e juli 2010

Tea Dress vs. Pardörr!

Det blev visst ett till inlägg här snabbt på rad. Det känns som jag fått mycket emr energi nu när vädret är svalare. Idag har jag dessutom haft eftermiddagen för mig själv då sambon varit på äventyr med Mister Bistet.

Tog en sväng förbli Plantagen och köpte lite nya ruccola- och spenatfrön. Det slank med några plantor också och en pall, oops! Men jag känner mig ändå rik idag efter att ha hittat fiiinaste klänningen på Myrorna! Jag beställde en Odd Molly "tea dress" att ha på ett bröllop på sensommaren. Men till min besvikelse mailade de tillbaka senare och skrev att den var slut på lager:( Jag hittade den till slut på en annan webbshop men de hade lite sämre priser och dyrare frakt. Det skulle bli nästan 3000 totalt, lite mycket för en klänning som bara används en gång. Dessutom märkt kemtvätt (alla som känner mig inser hur orimligt det skulle funka, möjligen med hakklapp då?). Efter misen med den första webbshopen kändes det inte lika roligt längre...jag tappade lusten för den klänningen helt enkelt. VILA klänningen från myrora känns tillräckligt fin för ett bröllop och pengarna kan gå till något annat istället.Typ en pardörr, jag bara måste ha en!!!!

klistrar in en klänningbild senare nä sambon kommer hem med kameran.

Nu ska jag ut till saltgruvan igen och göra ett sista ryck för dagen. En lastbil kom med tio ton kross (sådant man har under plattor) och sambon har räknat ut att ungefär 35 skottkärrelass av dem måste köras bort till växthuset. Resten ska användas till att fylla igen och jämna ut gårdsplanen runt vår utbyggnad (ett annat av våra välkända halvfärdighetsprojekt).

utbyggnaden och dess gräsliga grusliga omgivning.

1 kommentar:

  1. En sån idyll!!! Det där med "bloggar jag följer är lätt. Även jag klarade av det ;o)
    När du loggar in så öppnas ju den där sidan där du kan välja vad du vill göra, skriva nytt inlägg eller vad det nu är... Längst ner på sidan finns 2 blåa rutor där det står LÄGG TILL och HANTERA. Klicka på LÄGG TILL och en ruta kommer upp där du skriver din favoritbloggs adress. Hoppas att det var det som var ditt problem... är på jobb och hann inte läsa det så noga ;o((
    Hälsningat "Tina m grodan"

    SvaraRadera