Sidor

söndagen den 14:e november 2010

Myskankor, myskankor, myskankor, myskankormyskankormysk...


Det är så rolig att gå in på Blogspots "statistik" och se vad folk har googlat på när de råkat hamna på min blogg. Jag inser att de flesta är här rätt ofrivilligt och egenligen bara ville veta vart de skulle kunna hitta en billig mössa eller något...

Myrorna! Köp den på Myrorna säger jag!
Sådär, nu har vi  klarat av det.

Men jag vill gärna hamna överst  när någon googlar på myskankor, så att jag kan få berätta at det är de goaste husdjuren! Trevliga, sociala, mysiga, håller med om det mesta man säger och håller däremellan käft (en egenskap den övriga familjen tyvärr inte besitter). Tröttnar man på dem fungerar de även bra som stek vilket inte heller gäller så många övriga familjemedlemmar.

Myskankor är revirbundna och behöver inte buras in. De trivs med att bo i stan/villaområde och gillar barn. De lägger ägg som ger extra fluffiga sockerkakor (men annars är hönsägg godare) och är duktiga ruvare.

Myskankor äter nästan vad som helst: gräs, äpplen, daggmask, mördarsniglar, snigelgift, nyplanterade frön, vinbärsbuskar, korvbröd, päronsplit, frigolit...  De är lite svårlärda angående vad som inte är tillåtet att äta på grund av sin pyttelilla hjärna, men å andra sidan är de av samma anledning extremt lättlurade så det är en enkel match att stänga in dem för natten även om de inte vill. Kaninen blir misstänksam bara man närmar sig, men ankorna går på samma enkla trick varje gång. De är som guldfiskar fast med näbb.

Myskankor, myskanor, myskanka, anka, ankor...och Anna Anka såklart! Sådär ja, nu borde jag väl fastna i google-sökning?  Jag ska prova lite senare om det funkar.

Först ska jag renovera tak...igen...Barnen är på badhus med far sin så man får passa på!

9 kommentarer:

  1. Här är en till som gillar myskankor, myskankor, myskankor
    toppar du inte nu, så vet jag inte---
    men det är mycket trevliga fåglar, har ägt mamma-pappa-barn och bytte dom mot hushållsgris...resten kan du räkna ut.
    Saknar de goda pannkakorna, men det är som du säger, inga ägg för kokning.
    hoppas taket tar sig...
    må så gott
    elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Varken "Myskankor" eller "mysko ankor" visade din blog som relevant märkligt nog. Men jag hittar hit ändå. För att jag vill!

    Vad läskigt med statistiken, jag har aldrig tänkt på att den finns. Tyvärr så var sökordsträffarna bara en åt gången; En som sökt på "snöraka", en som sökt på "ny kvinna", en på "ankor" (märkligt nog, när fan skrev jag om ankor??).

    Överst på sökordslistan stoltserade dock en ensam liten tvåa; Två personer har googlat "Olga Isabelle" och hamnat i min blog.

    Statistiksidan går jag nog inte in på fler gånger.

    SvaraRadera
  3. Nejp, ingen träff till dej när man googlar på myskanka. Det kanske är på G om tillräckligt många klickar sig hit. Själv har jag flest sökningar på rosenkelim och det är INTE jag själv som har klickat på det 1000 gånger. Mysko. Testa och sök på det så ser du vad jag menar. Och mitt inlägg om rosenkelim var inte ens speciellr bra....
    Dina ankor verkar vara alldeles bedårande. Lika tillgivna och lättlurade som vår tupp!
    Eija

    SvaraRadera
  4. Ha ha googlar jag på Toves myskankor så kommer man hit på momangen...

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag måste skaffa glasögon...jag läste mysankor!! *fniss*

    SvaraRadera
  6. Jag måste nog också kolla hur folk hamnar in i min blog.Jag tror nog att det är i misstag för dom tror nog att det gäller en annan Tilda...Jag är glad att jag hittade din trevliga blog!

    SvaraRadera
  7. Helt underbar beskrivning på myskankor....skrattar så tårarna rinner...:-D

    Måste nog införskaffa några myskankor till nästa sommar...de verkar ju helt underbara...trots lätt släng av korkenhet ;)

    SvaraRadera
  8. De SKULLE kunna heta mys-ankor! Så underbartmysiga! Älskar trädgårdsarbete, svansar matte i hälarna och uppvaktar med kluckanden när man gräver i landen. Tröstar en när det går åt helvete med markstenen. Bajjar oupphörligen på markstenen närman äntligen fått till det. Anfaller blå bilar eftersom de troratt de är en sjö. I övrigt genomsnälla och HELT oumbärliga!

    SvaraRadera
  9. Trevlig bloggsida Du har, vi hamnade här när vi sökte på "vad äter myskankor", ev blir vi ägare till 4 st.

    SvaraRadera