Sidor

torsdagen den 9:e december 2010

Det-inte-så-goda-livet!


Det känns som om jag mest gnäller just nu...men den här veckan har varit något utöver det vanliga.

Förra veckans trötthet visade sig vara början på en jobbig förkylning. Samtidigt har det varit fullt upp på jobbet just nu då jag håller på att avsluta en elev och förbereda för en annan samtidigt.

För att lassa på ytterligare mentala stressmoment blev jag i måndags uppringd om ett jobb som jag sök för länge sedan. De hade först rekryterat internt men den tilltänke hade gått till ett annat uppdrag och då var jag plockad som förstahandsalternativ. Det är ett bra jobb som jag verkligen skulle vilja ha och är smickrad att bli till tänkt för då jag egentligen inte har den formella kompetensen, och det var över 50 behöriga sökanden. Tyvärr hade jag behövt veta det för ett par månader sedan för att kunna tacka ja, nu är det aldeles för sent.

Det hör till saken att det är ANDRA gången jag blir erbjuden ett jobb hos den arbetsgivaren och andra gången jag tackar nej...så jag fick skriva ett lång förklarande brev om varför jag ej kan ta det och att jag fortfarande är intresserad av att jobba hos dem i framtiden. Får väl hoppas det hjälper, så att jag inte blir bortrensad som oseriös nästa gång.

Dagen idag har hållts uppe av mina guldiga barn. Den minste har varit grinig som pesten hela eftermiddagen och men de två äldsta har hjälpt till att roa brorsan, gjort läxorna med glädje och inte kivats med varandra ett dugg. Vi har bakat lussebullar och jag har lyckats repa upp hela bordet med hjälp av en degskrapa när jag försökte städa nu. Har nu tänkt rädda kvällen genom att mula bullar, nalla på Gosadunken och vältra mig i andras olycka framför Lyxfällan.

3 kommentarer:

  1. En till som kämpar mot trötthet, förkylning och huvudvärk. Är ibland tacksam över att ha relativt självständiga ungar, när man är tvungen att dra täcket över huvudet och bara sova bort värken i ett par timmar.

    Trist att du var tvungen att säga nej, men man brukar ju säga tredje gången gilt! *ler*

    Önskar dig en skön och avkopplande kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha haft Murphy på besök. Vissa dagar bör man egentligen inte ens stiga upp, men det funkar ju tyvärr inte så...
    Gosa på du, själv är jag mer inne på Bailys, en liten liten.

    SvaraRadera
  3. Man får gnälla här.... *ler*

    Det var ju knivigt det där med jobbet. Men du vet väl vad som är bäst för dej just nu....?

    SvaraRadera