Sidor

tisdagen den 14:e december 2010

Gissa Bajset!

Jag och lillskit har bakat lussekatter. Han har lärt sig rulla till korvar själv, men att skruva ihop dem till katter, där går han bet. Dessutom blir hans saffransdumpar ungefär dubbelt så stora som mina lussekatter och hinner aldrig får färg i ugnen. Men goda är de!

Vi använder alltid det här receptet som utgångspunkt men byter socker mot vit baksirap (lite mer än i receptet) och smaksätter med 1/2 tsk kardemumma och ca 1 msk riktigt vaniljsocker utöver saffranen. Mer lussebulletips har jag skrivit om i ett tidigare inlägg.

De små blåglaserade glöggmuggarna i bakgrunden kommer från Upsala Ekeby och dem köpte jag på samma loppis som de färgade glasen. De ska bli en julklapp till min mor som älskar blått.


3 kommentarer:

  1. Är jag snäll om jag säger att det ser gott ut..? *asgarvar*

    (en liten försynt fråga bara... din utlottnig.. var det 12/12 eller 12/1 du skulle ha dragningen..? jag blir lite yr av smärtstilland)

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på räv, är det rätt?? *ler*

    SvaraRadera
  3. Då provar jag igen...Vad duktig han är, sen det där med motoriken, ja,ja han har ju hela livet på sej att få till den.
    På tal om något helt annat så har jag ju lyckats med konststycket att radera min blogg!! Så nu har jag lagt till mej hos dej igen. För att fortsätta följa får du klicka in på bilden och reg. dej igen, vilket jag ju hoppas att du vill.
    När jag fått tag på "alla" igen kommer jag att ha en utlottning på ekologiska handdukar som jag syr själv.
    Välkommen in igen!
    Kramar Susann//MinTorpBlogg

    SvaraRadera