Sidor

måndagen den 27:e december 2010

Krimskrams!

Sliten gammal Rörstrand soppterrin köpt på loppis för en tia strax innan jul. Kan bli en bra...kruka kanske?

Jag är världsmästare på att släpa hem diverse krimskram från loppis.

Tyvärr är jag inte lika mycket världsmästare på att städa och sortera dem. Särskilt inte nu när man måstepulsa i meterdjup snö för att komma ut i förråden. Allt blir ståendes inne och ivägen.

Jag borde nog ha loppförbud ett tag.

En gammal visp från Myrorna att ha till ...gud vet vad?

7 kommentarer:

  1. Men ååå de är ju så fina dina loppade saker, hade de kommit i min väg hade de följt med mig hem!! Terrinen får mig att rysa av välbehag, så fin. Du tål inte Hyacinter, men jag kan se hur fint det skulle bli med en Murgröna däri.

    Sen gillar jag den lilla svarta som du visade i förra inlägget, snyyyygg!

    Ha det fint och må så gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Välkommen till ekorre-klubben.

    SvaraRadera
  3. Jag har nog varit likadan. Släpat med mej allt möjligt bråte från Loppis. Men har bättrat mej! Blev tvungen... Flyttade in i "mindre kvadrat och mindre förvaring". ;o))

    Vispen kan vara bra att ha när du ska "pyssla och syssla" och behöver vispa ihop typ tapetklister eller målarfärg (kanske inte så lyckat...??!) i mindre mängder.

    SvaraRadera
  4. Krims-krams eller ej - en del är ju faktiskt rätt användbart - skålen blir ju utmärkt som kruka och vispen...tja - perfekt till att vispa grädde, eller när du ska göra sockerkaka! Har en liknande visp på torpet - den är toppen!
    Tackar för hälsningen hos mej och önskar dej en fin måndag!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Såna där "bra att ha grejor" och visst är de det, speciellt skålen kan jag tro.
    Själv köpte jag alla årets julklappar på RödaKorset. Rena fynden man kan göra där och så känns det bättre att handla där än på många andra ställen.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Guuud så fina saker du fyndat. Älskar loppisar men jag släpar hem allt för mycket saker. Måste sluta med det.

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Den vispen är superbra vid strömavbrott, för inte vill man ha rinnande grädde eller vaniljvisp. Ligger en på min hylla fyndad på Kupan för att "vara bra att ha pryl". Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera