Sidor

torsdagen den 30:e december 2010

Nyårsoutfit i designer-vintage-stil.


Så var det snart nyår! 2010 har gått lite för snabbt och jag önskar mig därför ett långsammare 2011. Jag vill inte minnas mitt liv som något som svichade förbi i ett ekorrhjul.

Men först ska vi fira nyårsafton! Parmiddag som vanligt...jag har ägnat de senaste dagarna åt att plocka fram en bra outfit åt mig och barnen.
Nyårsafton är nog årets pretentiösaste högtid för vår del och HerrSambo har alltid smoking. Själv tänkte jag i år ha en svart spetsklänning från JC + Ida Sjöstedt, superglittriga tights från NoaNoa och en kort vintage-kavaj från Dusk by Frank Usher.

Det låter ju grymt initierat men jag har i ärlighetens namn ingn aning om vem varesig Ida Sjöstgedt ellerFrank Usher är. Som småbarnsförälder blir det där med klädshopping allt mindre av stillsamt  provande och medvetet ställningstagande, - och allt mer av att rycka till sig det vettigaste man kan hitta från någon
galge nära utgången.

Ungarna ska ha paisleymönstrade ekologiska skjortor från Lindex, petrolblå byxor från polarn och grå slipovers från name it.
Ett hopplock från respektive butikers mellandagsreor såklart.


 Är det för tidigt att önska  ett Gott Nytt År?

8 kommentarer:

  1. Snyggt! :-)

    Och jag håller med....ett långsammare 2011 skulle sitta väldans fint!! Har under hösten mer än en gång funderat över varför tiden rusar fram, fortare och fortare...är det ett tecken på stress? att man börjar bli halvgammal (alla äldre säger ju att tiden bara går fortare och fortare)? eller har man tappat förmågan av leva i nuet och bara rusar vidare till nästa punkt på sin att-göra-lista....???

    SvaraRadera
  2. Snyggt. Har inte heller nån aning om vilka du skriver om, men du får säkert jättetrevligt och det ser ju varmt och bekvämt ut...
    Det är sant. Tiden går fortare när man blir gammal. Man går upp, äter och går och lägger sig. Skämt åsido, så tycker jag att det är nån slags time-wharp på gång, och ur led är både natur och väder. Men nåt är alltid som vanligt. Hockey på TV. Och tid för mor att ro, eller surfa kanske man kan säga.
    Det är precis lagom att önska Gott Nytt År.
    Nu kramas vi...

    SvaraRadera
  3. Först går det långsamt och man längtar till våren, sen är det plötsligt förbi med ett helt år!
    Jag hoppas att jag hinner njuta mer av 2011 än av det gångna året.
    Nej, det är inte för tidigt...tror jag...gott nytt år även på dig!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år! Ja du har så rätt i att tiden går för snabbt! Kan med nostalgi tänka på ungdomsåren när man bara väntade att tiden skulle gå, så att man blir färdig med skolan,blir myndig ,får körkort mm. Ibland känner man sig lastgammal när man blickar bakåt...

    SvaraRadera
  5. Absolut är det dags att dra i handbromsen. Jag önskar mig verkligen ett långsammare 2011. Många gånger känns det som man inte hinner med själv, allt händer utan kontroll och man springer efter som en skållad råtta.

    Men så fin du kommer att vara på middagen ikväll (får man se ett foto med out-fitten på?) Ååå så snyggt med en man i smoking...ni kommer att vara så fina hela familjen!

    Ja det är det väl bara en sak kvar:

    Önskar dig en fin nyårsafton och ett underbart GOTT NYTT ÅR!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. Ja, det är för tidigt.
    Gott slut på dig;)

    SvaraRadera
  7. Snygg out-fit!! Hoppas ni får en trevlig afton.

    Ett litet tips till att få det nya året att gå saktare är att leva i nuet, och inte planera så mycket... (ha ha ha, försöka duger... själv klarar jag det inte...)

    Gott Nytt År!!

    SvaraRadera