Sidor

fredagen den 10:e december 2010

Tack för gardinerna!!!!

Vardagsrum med provhängd julgardin...nu ska den sys eller strykas upp  och sedan "finhängas" med lite rött piff på.

Ibland blir man hjälpt från oväntd håll! Bland mina allmäna i-landsproblem dök det upp en svårlöst nöd så här lagom till jul.

Min underbara väninna Jenny köpte med julgardiner till mig på en Ullaredsresa som jag missade pga sjukdom. Jag litar fullt ut på hennes goda smak så jag gav henne fria händer att köpa "typ beige" julgardiner till mitt vardagsrum. De hon köpte var verkligen mitt-i-prick vad jag hade tänkt mig. Jag har en tendens att låta julgardinerna hänga kvar till typ maj,om jag tar mig för att byta alls, så diskret juligt ska det va'

Tyvärr glömde hon mitt i ullaredsyran att jag har inte ett utan två fönster i vardagsrummet!
Så där stod jag men en skitsnygg julgardin...till bara ett fönster. Efter en del googlande och runt ringande fick jag inse att modellen inte verkade finnas någonstans i denna färg. Den röda varianten av samma gardin fanns på flera nätbutiker, men inte den linnefärgade.

Lösningen dök upp från oväntat håll på Facebook där en "internetbekant" hade skrivit i statusraden att hon skulle till Ullared. Tack tack snälla Beatrice som tog dig besväret att posta mig en till gardin. Och tack Jenny som hittade den fina modellen åt mig. Sååå bra blev det!

 
Psst... här ser ni att Rudolf kommit upp också!

5 kommentarer:

  1. Gardiner tycker jag är ett jädrans svårt kapitell....vet inte varför. Sy kan jag, färgseende har jag och kreativ är jag också så det räcker....men gardiner har jag väldans svårt för.

    Efter fem år lyckades vi faktiskt till slut få upp gardiner i alla rummen på bottenvåningen.... förutom köket. Men jag tror faktiskt jag såg köksgardinen idag när jag var inne i färghandeln. Skall bara invänta lönen....sen så slår jag till!!

    Andra våning får nog vara gardinlös ett par år till....

    SvaraRadera
  2. Vilka fina gardiner ! Jag kör på samma koncept som du med "diskreta" gardiner & lite piff på dom. Har ingen lust att hålla på & byta :)
    Ska bli spännande att se ditt slutresultat.

    SvaraRadera
  3. Har inga gardiner alls ännu...så det problemet slipper jag.
    Du hade dock turen att ha två bra vänner i nöden!
    Fina gardiner!

    Ha en bra helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Men du... Det var bara roligt att kunna göra någon glad! Snygga var de ju dessutom, gardinerna! Och vad fina de är där de hänger i ditt fönster! Glad att kunna hjälpa!

    *kram*
    Beatrice (musli)

    SvaraRadera