Sidor

torsdagen den 10:e mars 2011

Det blommar!

Detalj från barnsängens gavel 

Idag är det min födelsedag. Den har jag ägnat åt glamourösa saker som att knäskura golv och åka till återvinningsstationen.

Att skura golver efter renoveringen i barnrummet var ett riktigt skitjobb men nu är rummet officiellt färdigrenoverat då...bortsatt från listerna förståss..de eviga listerna! Egentligen skulle jag behöva bortsta golvspringorna rena från nedfallna limfärgsrester med en tandborste. Men ärligt talat.. jag orkar inte jobbamer därinne nu. Det blir väl fullt med lego ochskit inom kort i alla fall.

Nu blommar klövern i hela rummet och på nedre plan "blommar" mina frön som börjat gro. En uppdatering pådet kommer imorgon eller till helgen.
.
Sängen (blocketfynd) ännu utan madrass. Dockhuset är ett auktionsfynd.


Den låga loungefåtölj till killarnas tv-spelshörn (egentligen lite ljusare än vad bilden återger) är ett  loppisfynd vi övertagit från barnens morfar.

6 kommentarer:

  1. Supergrattis till dig på din hyperglamorösa dag!!!
    Älskar både tapeten och den fina sängen i lillens rum.
    Ha en fin kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Grattis både på födelsedagen och till ett färdigrenoverat badrum! :)

    SvaraRadera
  3. Grattis, grattis på födelsedagen....och för färdigrenoverat rum :-)

    SvaraRadera
  4. Va fint det blev. Jag har inte ens fått mina frön i jorden än för jag har jordbrist. Fast komposterna är fulla med isjord.

    SvaraRadera
  5. Hej Tove!
    Nu har jag suttit fast i din blogg en bra stund. Vad kul med en till ankmorsa. Tyvärr är inte mina så tama, men vi har jobbat på det nu när de vistas mer inomhus. Jag hoppas att avkomman ska bli bättre. Om det nu blir nån förstås.
    På frågan vilka höns man ska välja så svarar jag så klart Brahma. Lite stora kanske, men vääldigt trevliga, lugna och med ett ganska dovt "kuckeliku". Förra sommaren var mina förstagångsruvare, men jag kan nog tycka att de var ganska "på" i alla fall. Jag har inte heller så stort hönshus, men jag försöker ytnyttja golvytan med att ha "bajsuppfångande" plåt under sittpinnarna så att ytan under blir användbar också.
    Ha det gott!
    /Anna

    SvaraRadera