Sidor

torsdagen den 14:e april 2011

Bildlös!

Min kamera storstrejkar nu! Den har blivit mer och med glapp sedan  i vintras och till slut bara fungerat om man trycker minneskortet ut och in fem gånger. Men nu vill den inte vara med alls.

Det är tråkigt för jag har så många roliga projekt på gång... Mitt runda potatisland, det nya hästbajjet (det förstår jag ju att ni hemskt gärna vill se!), de nystulna pallkragarna som målas, alla knäppa djur som ska hjälpa till och  får färgfläckar överallt, mina småplantor som börjar ta fart och min champinjonodling under diskbänken  (det där sista låter ju som något misslyckat renoveringsprojekt men det är det faktiskt inte).

Det finns så mycket jag vill visa er,  och jag vill gärna leva som jag lär och visa proceserna inte bara resultaten. På tal om det...om ni paserar Örebro av någon outgrundlig anledning så kommer ni väl hit och dricker kaffe med mig? Jag lovar att inte städa innan, kravfritt ska det va'.

Bildlösheten  ska jag försöka bota till helgen, antingen genom att skaffa ett nytt minneskort till den otympliga digitala systemkameran (har tappat bort det och sedan har den blivit liggandes) eller genom att lära mig hur man tankar över bilder från mobilen till datorn. Ge mig en spark i baken annar så jag inte börjar lalla om  "köpa ny kompaktkamera" som lösning. Vartenda korvöre jag får in ska jag spara till en skitdyr äppelmustpress. Sådetså.


.

2 kommentarer:

  1. Drygt med en kamera som har tvångstankar.. tur du beskriver allt på ett målande sätt.

    SvaraRadera
  2. Bra prioriterat!
    Ha en skön kväll!
    Ullis

    SvaraRadera