Sidor

tisdagen den 12:e juli 2011

Loppat och shoppat!


Sommaren är sommarloppisarnas tid (intelligent jag är va'?). Igår köpte vi ett roligt gammalt köksskåp med sneda skjutdörrar och redalådor underst. Det ska få sitta i vår hall där vi nu har en uuurtjustig spånskivevägg efter att ha flyttat badrumsdörren. Luckorna gick lätt att ta loss ur sina spår så
  de kommer nog gå smidigt att måla om. 40 kronor kostade skåpet.


Den söta gamla plåtburken kunde jag inte motstå trotys sin bucklighet. Jag kanske kan ha den till något praktiskt i växthuset om inte annat. Lillgrisen köpte en kavel. 15 för byurken och 5 för kaveln gav vi. Man blir inte direkt utfattig av lopplivet det får jag tillstå.

Grisbarnet visade sig ha streptokocker så vi är hembundna några dagar till. =Det blir nog mer syltkok och annat hemmafix. Jag har avanmält min semester och begärt VAB istället.

Hoppas alla ni andra är friska!

9 kommentarer:

  1. Åhh vilket drömskåp du hittat! Ett sådant har jag varit på jakt efter hur länge som helst nu.... superbilligt var det med ;-) Näe... jag är inte alls avis.....

    SvaraRadera
  2. Nej vad är det för loppis du besökte, skåpet hade jag kunnat ge mycket mer för! Någon som har ett sånt i gömmorna som kan tänkas sälja, du Tove exempelvis?

    SvaraRadera
  3. Trist med streptokocker mitt i semestern, men sommarloppis är BRA!!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  4. härligt fynd - skåpet!
    Jag är och förblir loppistant - jag vet inte när jag senast var på köpcenter eller Ikea..........
    tisdagskram med önskan om bacillfri semester
    gisela

    SvaraRadera
  5. Skåpet var ett fynd. Roligt att man inte kastade det på brännhögen så du får glädje av det istället!

    SvaraRadera
  6. Loppis är skoj.
    Sist inhandlade jag för sammanlagt 88 riksdaler;

    Fyra supersöta tallrikar med blomstermotiv, ett litet uppläggningsfat från Rörstrand med gröna blommor på (som jag börjat samla på), tre sherryglas, en vacker kjol med mycket material i, och en prickig, romantisk, ärmlös blus.

    Jag hyrde en gång en lägenhet vars kök hade massor av sådana skåp. Jag avskydde dem eftersom jag fick klättra på inredningen för att nå högst upp, och alla skjutdörrar var skeva och fastnade. Det var tider det=)

    SvaraRadera
  7. Oh skåpet... Själv hoppas jag på att snart köpa ett hus med sånt kök...

    SvaraRadera
  8. Vart far du på loppis för såna drömfynd?!
    Tycker jag varit runt överallt men inte hittar jag några såna där fynd på loppisarna.

    Skåpet har jag varit på jakt i över 2 år och de är nästan helt omöjliga att hitta och så hittar du ett för 40 kr?!!
    //Jessica

    SvaraRadera