Sidor

söndagen den 13:e november 2011

Det Goda Livet testar ekologiska matkassar!



Jag har länge tänkt tanken att prova så kallade "matkassar" för att få praktisk inspiration till nya maträtter. Idén har stupat på att vi vill handla ekologiskt vilket få matkasseföretag erbjuder.

Nu har jag i alla fall tänkt göra slag i saken och testa mig igenom alla företag som ebjuder ekologisk matkasse i vårt område.

Det vill säga... alla en. Hittills verkar det bara vara Coop som har detta alternativ i Örebro. Stockholmarna har det lite mer förspännt med ett par olika alternativ.

Kanske ploppar det upp fler under kommande året och då tänker jag testa dem också. Som vanligt är jag inte sponsrad så ni kan förvänta er en totalt genomärlig recension från min sida. Jag kommer bland annat ta reda på vad produkterna i kassen hade kostat att köpa själv, om man verkligen valt ekologiska alternativ så långt det går och inte minst - vad den kritiska smakpanelen (även känd som de tre barnen) har att säga om recepten.

5 kommentarer:

  1. Spännande! Ser fram emot recensionerna. Vi brukar ha ekolådan med grönsaker under vinterhalvåret och det känns väldigt lyxigt. Vi får se hur vi gör den här vintern....

    SvaraRadera
  2. Ja ekolåda finns någon variant här i stan också, men än har vi mycket egna grönsaker kvar. Det blir nog ett prova på av det med till vintern.

    SvaraRadera
  3. Spännande. Vi hade en ekologisk frukt och grönsakslåda ett tag men dom slutade leverera till privatpersoner. =( Tyvärr. Funderar på att ta en låda från stadsträdgården men har tyvärr inte pengarna till det just nu.

    SvaraRadera
  4. Årstiderna då? De har rätt stort täckningsområde och har börjat med menyer/matlådor också.

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot din recension. Inget för oss två ensamma gamlingar, men kassarna skulle jag säkert nappat på för ett antal år sen när ungarna bodde hemma.
    ha en bra vecka önskar elsamarianne

    SvaraRadera