Sidor

fredagen den 2:e december 2011

Livstid


Igår tog jag med storkillarna och några av deras kompisar på Bowling efter jobbet. Vi bowlade en och en halv timma, sedan följde några av kamraterna med hem och lekte kurragömma i mörkret utomhus på vår stora går. Därefter utbröt ett vilt Cowboykrig på ovanvåningen medan jag lagade mat, länge och med många tillbehör. Middagen var klar klockan sex.

Jag uppskattar verkligen den livskvalitet som min deltistjänst ger. Efter nyår kommer jag antagligen att behöva jobba heltid i sex månader på grund av våra lite mer långsiktiga livsplaner. Jag har lätt ångest över det, särskilt för femåringens skull. Men också för min egen. Livet är så mycket mer än att bara vara på jobbet.

1 kommentar:

  1. Eller hur! Jag jobbade natt när barnen var små och hade då ganska mycket ledig tid. Nu jobbar jag dag/kväll och varannan helg... Har "tur" som är gift med en lärare som är ledig varje helg och lov. :)

    SvaraRadera