Sidor

söndagen den 11:e december 2011

Tack för tipset!


Idag var jag med lilleman på julmarknaden i Wadköping som någon tipsade mig om i kommentarsfältet.

Det var en hit! Vi började med barnteater på utomhusscenen, sedan pyssel hos tomtemor. Det fanns många försäljare men jag saknade någon som sålde mat. Kålsoppa med frikadeller eller stekt strömming på knäcke till exempel som de brukar ha på stormarknaderna i stan. Det blev korv och bröd och festis istället från en lucka i väggen. Festisen förvarade jag i min ficka då det ej fanns bord.

Sedan köptes lite delikatesser till jul från några små lokala producenter och bröd från bageriet. Vi tog en avstickare till en lekplats och sedan hem. Lagom vid bilen började jag se ut som om jag hade kissat på mig litegrann på ena sidan av benet. En lyckad dag med ett mindre värdigt avslut!

Två lärdomar av dagen som jag härmed vill förmedla vidare:

1. Gå gärna på julmarknad i Wadköping (missa inte barnteatern!).
2. Förvara ej öpnad festis med sugrör i fickan (särskilt inte om du tänkt klättra i lekpark).

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar