Sidor

fredagen den 13:e januari 2012

Den loppigaste bebin i mannaminne!


Jodå...jag lever fortfarande. Mår lite bättre till och med. Tröttheten är inte lika bedövande och illamåendet är lättare. Jag har börjat jobba igen och jobbar nu heltid (!!!) för första gången i mitt liv, för att höja min föräldrapenning. Men varken den extra lönen eller höjda FP:n komme resultera i någon lyxpimpad accessoarbebis. Vartenda korvöre sparas undan till en mycket låååååååång föräldraledighet.

Detta kommer utan tvekan bli den loppigaste bebin i mannaminne. Ni vet ju hur jag är.

Barnvagn har jag redan köpt.. galet tidigt jag vet, men om något skulle hända är det knappast mina förorade 600 kronor jag kommer att grina över.

Imorgon ska jag städa ur "arbetsrumet" för att göra plats för alla så-grejjer. Det kliar i fingrarna nu men än får jag hålla mig lite!

8 kommentarer:

  1. Vad skönt att du mår bättre. Det är ju så kämpigt när energin går till att få till det.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Grattis till bebben i magen - kul att se att vi är fler som vill överbefolka jorden med små ekonördar och dessutom vara hemma länge! :D

    Helt rätt att köpa vagn nu om du hittat en som passar, man kan inte tänka 'om utifall att' hela tiden. Skulle nåt, gud förbjude, hända så ja...då gör det ju det vare sig man köpt en vagn eller ej.

    Vi köpte en ny vagn till Leon för att kunna fälla ihop den minimalt i bagaget eftersom vi har hundbur som täcker halva, dock använder Luna den nu med samt vår önskade trea framledes så jag tycker det känns som ett rättfärdigat köp även om du förmodligen tycker annorlunda, men den var det galet lång leveranstid på och eftersom han föddes prematurt hann vi inte ens få den. Ibland lönar det sig att ha framföhållning med andra ord!

    Lycka till med allt!

    PS. Jag kokade ingefära och drack avkoket då jag väntade Luna, det lindrade illamåendet lite.

    SvaraRadera
  3. Ironiskt nog så jobbar jag själv i förskola (inte som förskolelärare men min tjänst som autismpedagog är just nu integrerad i en förskola) och det har gjort mig mer motiverad än någonsin att stanna hemma så länge det går. Det är bra att förskolan finns men den är definitivt inte anpassad till de små barnens rytm och behov.

    När jag fick min äldste son började han ganska tidigt i förskola, då jag var mitt i en utbildning med begränsade möjligheter att styra studieuppehållets längd. Allt i livet går inte alltid att styra. Men i dagsläget har jag möjlighet att ta hur lång paus som helst utan att det påverkar min jobbsituation negativt...det är bara budgeten som styr. Så jag sparar som en liten ekorre just nu.

    SvaraRadera
  4. Förskolan är verkligen fantastisk och jag är oerhört tacksam för att den finns och på ett rätt lättillgängligt sätt dessutom - det är bara det att den skulle kunna vara ännu mycket bättre och det märker man då man är mitt uppe i den.

    Min önskan är att alla kunde få större valmöjlighet och välja precis det som passar de vare sig det handlar om att vara hemma jämt, ha barnen hos dagbarnvårdare/dagmamma eller på förskola. Här där vi bor är dessutom förskolorna oerhört begränsad, det finns nån typ Ur & skur, nån med mer ekologisk profilering 7 mil från oss och några kooperativ.

    Jag har sökt medlemsskap i haro.se - tyckte det såg intressant ut!

    Hoppas du får vara hemma så länge du önskar, då blir det ju bäst för er! Själv tänker jag nog aldrig börja jobba igen men det vet inte chefen om...ännu! ;)

    SvaraRadera
  5. Finfint att du mår bättre och roligt att se dig igen i bloggosvfären :-)

    SvaraRadera
  6. Nämen, vad kul att du också ska ha en liten bebis - grattis! Det var länge sedan jag var inne hos dig, så jag tackar för att du kommenterade hos mig och gav mig en välbehövlig påminnelse. Här ska det värpas i maj, du? Hoppas du mår bättre och kommer över det där initiala rostat-bröd-stadiet, roligare kan man ha. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Men oj - vilken fin vagn! Vilket kap!

    SvaraRadera
  8. Hej hej,

    Kom hit genom blogghoppning och ler när jag ser att du har samma vagn som min ene bror åkte i som lillkorv. Och jag har en likadan fast i dockvagnsformat, fast inte längre nån tillräckligt liten unge för att leka med den.

    Skulle du komma åt Stockholmshållet och vilja ha en minitvilling till din vagn så kan du hojta hos mig (på bloggen med samma namn som nicket) eller skriva till mejladressen som står där.

    Fast det här var faktiskt inte tänkt som ett reklaminlägg, jag tyckte mest det var kul att se samma vagn jag sett "då det begav sig" återanvändas idag.

    Hoppas du kryat på dig färdigt nu också! :)

    SvaraRadera