Sidor

lördagen den 14:e januari 2012

Jepp, här har ni en jääävlig trendig familj alltså!



Är man bara sur och bakåtsträvande tillräckligt länge så kommer visst trenderna förr eller senare ikapp en.

Fick senaste numret av "Allt om trädgård" idag... Det handlade mycket om vad som förespås bli 2012 års trender.

Där står bland annat:


"Grönsakstrenden förflyttar sig lite bort från  den tjusiga franska potager-stilen mot mer bonnigt och rakt på sak. Det ska synas att här odlas det mat. Vi vill åtminstone leka med tanken på att vara självförsörjande. Grönsaker är på allvar"

På nästa sidas trendspaning av Svenska Moderådets vd sägs det: " -Djurhållning i trädgården blir vanligare, allt från sommarkaniner till biodling och höns. Villaträdgårdarna börjar se ut som bondgårdar".




Det var som sjäva faen... låter ju som om det varit på min bakgård och trendspanat minsann. Jag har inte sett några flådiga stockholmare smyga omkring på tomten på sistone men vem vet...de kanske kom förklädda. Jag såg en slamtömmargubbe som såg klart suspekt ut häromveckan.

Jag tror jag ska ta och köpa en modetidning också...då kanske det står att det är 2012 års nya trend att gå runt i världens fulaste oversizade loppkofta så fort man kommer åt och skita i att kamma sig.

8 kommentarer:

  1. Haha! Jag är helt säker på att det blir nästa modefluga!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  2. Ja men visst! Härligt att man plötsligt si så där är trendig, hahahah

    SvaraRadera
  3. Haha,vad härligt att redan "vara i tiden" ! Tänk, det blir kanske massvandring för att titta på er tomt, som det är med alla dessa ljusslingor som folk har i sina trädgårdar.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Fasen också, när nu ens innan kanske lite konstiga liv är värsta trenden, vad ska man då hitta på för att bli "ute" igen!? =/

    Kika närmare på den där slamtömmaren, har han Huntergummistövlar så är han absolut en förklädd Stockholmare... (fast vem vet, kanske har Hunter fått stå tillbaka för ÖB´s 99 kronorsstövlar? Jag har inte läst varken "Allt i trädgård" eller ngt modemagsin det senaste...)

    SvaraRadera
  5. Du har varit "rätt" länge, bara det att du inte snappat det...
    ä''''''
    det där sista är kattens fel, han trampar omkring här på skrivbordet...
    trevlig söndag önskar
    elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Haha, vad härligt! Vintagemode har ju varit på uppgång i flera år så snart kanske vi är där :)

    SvaraRadera
  7. Jag har också småfnittrat över det faktum att vi har gått och blivit trendiga på senare tid. Men jag skulle önska att det inte var en trend utan ett livsstilsbyte, som är mer bestående än en trend, och att så många som möjgligt följer med....för då har kanske den här utnötta gamla planeten vi bor på en chans...och vi med!

    SvaraRadera