Sidor

lördagen den 10:e mars 2012

Loppat och shoppat!


Här kommer bilder på lite av allt jag fyndade på dagens bytardag. Det blev mest till bebben denna gång, de större är väl försedda.

Dagens fynd: Babybjörns "balance" babysitter, för 125 kronor. Precis den modell jag tänkt köpa....och jag hade nog trott att jag skulle få ge lite mer (nya kostar de 1200...det är ju galet för en babysitter!)


Massor av babykläder blev det, jag kan inte visa allt. Det mesta kostade 10-20 kr/plagget. Fleecesetet med moln gav jag lite mer för, 45 tror jag det var. 


Rött blir så dåligt med min kamera, byxorna är i manchester och tröjan/mössan i något stickat material. Allt från polarn o pyret.


Pyjamas och sovpåse med knappar nedtill.


Mitt favoritplagg var de orange retroinspirerade frottébyxorna från moonkids. Dem hittade jag i kön på väg till kassorna när jag rotade lite förstrött i en hög längst vägen som jag redan genomsökt 17 gånger. Vilken tur!


Mycket färg gillar jag som ni set. Villervalla och Katvig är två favoriter.


Lillkusin Inez fick också kläder, tröjan längst till höger är från förrförra helgens bordsloppis men resten från idag. 


Själv fick jag en lite sommrig vit mammatröja med broderier och ett till par mammatights (kan man ha för många?) Den blå fleecen köpte jag på förrförra helgens loppis. Den är vindtät och man kan "fälla ut" den med hjälp av dragkedjor i sidorna för att få plats även med jättemage. Eftersom jag får sommarbebis duger det bra som ytterplagg tänkte jag. 


Storkillen fick en tröja och de mindre fick varsitt par brallor (ser ni, de har nästan samma storlek nu). 


Sen blev det bebbekläder och åter bebbekläder...känns mycket när man ser det men jag handlar många olika storlekar så det blir inte så fullt som det ser ut. 












3 kommentarer:

  1. Åh vilka fina saker du har hittat, jag tycker aldrig att jag hittar så mycket bra.

    SvaraRadera
  2. Jisses vad med pengar du sparat. Fattar inte att inte fler gör som du. Speciellt de med barn. Man hinner ju knappt ut ur affären förens de vuxit ur det nyinköpta plagget.

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd! Du fick ju babysittern väldigt billigt, jag fick ge 300:- för en "spöket Laban"- sitter, kläder är inköpta billigt på tradera, allt mellan 5:- - 65:- Nu är det inte jag som ska ha detta, utan min dotter som ska få sin lilla klimp strax innan midsommar.
    Ha det gott, Susann

    SvaraRadera