Sidor

lördagen den 12:e maj 2012

Bärsjalar och Bumlingar!


Helgerna nu på våren domineras helt av trädgårdsarbete och loppishäng. Det blir en herrans massa loppisar periodvis, men å andra sidan går jag nästan aldrig "på stan" sådär som vanligt folk... eller drar runt på köpcentrum.

Dagens fynd blev en ringsjal i fina färger för 60 kronor.

Jag köpte också en lite sliten men fullt funktionell Emmaljunga Scooter (en sulkyvagn med liggläge) till syrran (för 150 pix) att ha vid sin sommarstuga så de slipper släpa med vagnen i bilen när de ska dit.

Slutligen blev det några lampor på bakluckeloppis, 400 för tre stycken. Modellen heter Bumling (Atelje Lyktan, 70-tal) och jag har haft en taklampa av samma sort tidigare men den har vandrat vidare. Jag vet inte hur det blir med småbumlingarma, kanske blir de en present till någon designintresserad familjemedlem nästa gång det ska firas. Kanske hamnar de på Blocket och blir pengar att finansiera något annat vettigt för. Det skojjiga med Bumlingen är att man lätt kan lacka om dem i vilken färg som helst utan att det syns att de är omgjorda. Jag är en sucker för moderna designklassiker men just den här tycker jag inte riktigt passar vår stil. Kunde ändå inte låta bli den för detta ohemula underpris.

4 kommentarer:

  1. Hej! Vilken mysig blogg du har! /Johanna

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Du brukar vara en hejare på att hitta alla dessa loppisar och auktioner, hur gör du? Tips förutom att titta i tidningen? Och hur vet man vilken man vilken kan vara värd att gå på? Hemsidor? Tack för att du delar med dig av dina fynd och tankar om livet, tycker om dig fastän jag intekänner dig...härligt! Ha det gött!

    SvaraRadera
  3. Hej, du har en sån härlig blogg! Älskar att du tar strid mot IKEA =) Men du, kan du inte visa hur en ringsjal funkar? Jag har också köpt en begagnad men förstår mig inte på den...! =)

    SvaraRadera
  4. 60 kronor för en så fin ringsjal?! Åh vad avis jag blir :)

    SvaraRadera