Sidor

torsdagen den 17:e maj 2012

"Ser min rumpa tjock ut i den här....?."


....fjäderdräkten?"
Det är höna man skulle vara alltså! De bekymmrar sig verkligen inte för sitt utseende. Inte för något annat heller direkt...utom vart, när, hur det blir mat!

Fast att dela en påflugen karl med tre andra tanter...det vete 17?

Snart har vi förhoppningsvis ännu fler höns. Surhönan har smittat av sig och har nu en ruvande kompis brevid. En dag låg det till och med en tredje höna inklämd i boet. Men henne kastade jag ut, nån jäkla måtta får det väl ändå vara?

Men lite avundsjuk blir man ju. Ingen hjälper minsann MIG att ruva!
Nä, det är höna man skulle va'!


4 kommentarer:

  1. Dom är ju för söta när dom kompis-ruvar. Tänk snart blir du mormor igen.
    Å vad jag saknar hönor. Bara när jag tänker på ägg och hur trevliga de är. Inte när jag tänker på att göra rent i hönshuset vintertid...hua.
    Må så gott önskar
    elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med höns som ruvar, men när jag hade höns kunde jag bli tokig när alla hönor fick för sig att ruva och det inte fanns någon som värpte ägg till frukost och sockerkaka...

    Ha det så fint!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Visst är de galna hönorna! Rekord hos oss är nog fyra hönor i samma lilla rede. Trångt var bara förnamnet.... ;-)

    SvaraRadera
  4. Hej, jag har precis hittat till din blogg och stordiggar den! Inspirerande, politiskt på ett bra sätt, och så kul och fina bilder.

    Heja heja!
    Hälsningar Lotta

    SvaraRadera