Sidor

söndagen den 22:e juli 2012

Jag boar igen!


Boinstinkten är i full spinn igen. Nu har jag bäddat bebbens "säng". JKättenödvändigt en månad i förväg! Faktiskt!

Spjälsäng får vänta lite, det blir för krångligt att lyfta i och ur på natten (jag räknar stenhårt med en inbiten nattätare nu igen). Den gamla liggvagnen, en emmaljunga från 1964, har lagom höjd och fin gung i chassit om man vill vagga lite. Men invid sänkanten ska den stå förståss, inte ensammen vid väggen. Lagom luktavstånd måste det va'.

Och se där, kors i taket, babyn har fått några nya saker... ett par ekologiska gosefiltar och dito flanelllakan. Nu är det bara 95% av denna ofödda människas totala ansamling ägodelar som är begagnade. Vilken lyxlirare!

5 kommentarer:

  1. Mysigt bebben kommer ha det :) mina barn har också varit inbitna nattätare så med Julia tog vi bort ena sidan på spjälisen och klämde in den mot vår säng :) hade helst haft en vagga men vi gjorde det bästa av vad vi hade :)

    SvaraRadera
  2. Fin vagn!

    Blir ju kalasbra som första säng, kör också begagnat till bebis. Är ju nytt för oss iaf :)

    SvaraRadera
  3. Bebissängar av olika slag har bara använts som förvaring av kläder eller som koja eller slagskepp av äldre syskon. Bebis har mest suttit fast vid mamman på natten!

    SvaraRadera
  4. Det är mysigt att förbereda!

    Jag håller annars med Sandra här ovan, babyns tilltänkta sovplats har bara blivit förvaringsutrymme eller på sin höjd sovplats för katterna.

    Senaste gången gav jag upp efter ett par månader när sängen inte använts en enda gång, och ställde upp den på vinden. Lilljäntan (17mån) ammar fortfarande flitigt nattetid, och vi kör helt på samsovning nu. Förbaskat skönt faktiskt. Och mysigt. =)

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar emmaljunga! och perfekt som säng. Vi har en gammal emmaljunga från 80-talet och den har vi använt som vagn ute och säng inne till våran lilla Astrid, spjälsängen har visst blivit klädkammare =)

    SvaraRadera